ANNA notícies: mitjà republicà de la Mediterrània Occidental sense subvencions ni publicitat.
Direcció: Andreu Purroi i Sesé. Producció: Incuba comunicació global. Contacte: anna@xarxaneta.org
Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si té foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

2 juliol 2009

Possible recurs d’inconstitucionalitat contra el FROB

Classificat com a: Notícies — ANNA_barcelona @ 20:27 pm Editar això

El Fons de Reestructuració Ordenada Bancària ja ha creat la seva primera polèmica. El conseller d’Economia, Antoni Castells, ha obert la porta a la presentació d’un possible recurs d’inconstitucionalitat al decret que ha donat forma a aquest pla d’ajuda al sector financer.
La Generalitat catalana dubta de la constitucionalitat d’un aspecte molt concret: no sap exactament si la part que defineix les operacions de fusió amb una entitat intervinguda vulnera o no les seves competències.
Per això, Castells ha anunciat al Parlament que “els serveis jurídics estan estudiant el decret i, si del seu informe se’n desprèn” que hi pot haver una invasió competencial, obraran “en conseqüència”, per la qual cosa demanaran un dictamen al Consell Consultiu, com a pas previ a la presentació d’un requeriment d’incompetència i d’un eventual recurs davant del Tribunal Constitucional.
Aquesta decisió pot obeir a les pressions d’ERC. La setmana passada, el secretari general d’aquest partit, Joan Ridao, va instar el govern a presentar un recurs d’inconstitucionalitat contra el FROB, entre d’altres raons perquè el “decret obre la possibilitat que els bancs puguin adquirir participacions en drets polítics i drets de vot” a les entitats afectades.
Reunions amb els comitès
Les direccions de les caixes privades, que han començat a debatre la seva col·laboració o fins i tot la seva fusió, han mantingut trobades formals amb representants dels treballadors. Dimecres ho va fer Caixa Terrassa i aquest dijous, 2 de juliol ho van fer Caixa Sabadell i Caixa Manlleu.
En aquestes reunions la informació ha estat escassa, segons els participants. “Han parlat del que ja gairebé sabem tots per la premsa”, va explicar a Economia Digital un participant . Els directius han reconegut l’existència de converses per arribar a alguna forma d’integració. “Han desmentit que el Banc d’Espanya reclamés una grandària major per a la fusió”, puntualitzava la mateixa font. Un altre element aportat va ser el considerar que el procés està obert. En tot cas, la sensació a la qual han arribat els sindicalistes ha estat que els responsables de les caixes conten amb presentar algun projecte ja més concret després de vacances i que el que existeix fins a ara “està verd”.
Els comitès d’empresa han preguntat també pels efectes de la fusió en les plantilles, a la qual cosa respostes han estat dir que seran limitats i que s’intentarà que les baixes, que no han quantificat, es facin a partir de mesures no traumàtiques.

La mateixa sensació es té a Caixa de Catalunya. Fonts properes al comitè d’empresa han indicat que “a nosaltres ningú ens ha dit res, encara que la sensació és que tot va molt lent” asseguren. “Ens diuen que els tres socis estan d’acord però veiem que l’expresident de Caixa Girona, Arcadi Calzada, diu que no hi està d’acord, i ho diu quan marxa”, asseguren.

En la segona caixa d’estalvis catalana no s’ha convocat cap consell d’administració extraordinari per informar de la situació ni tampoc s’ha parlat oficialment amb els comitès d’empresa sobre cap fusió i la direcció de l’entitat només confirma que “existeix consens de les tres caixes per a explorar un acord”. En tot cas, les fonts consultades creuen que el procés va lent i que podria accelerar-se després de vacances.

Comments are closed.

Funcionant amb WordPress