ANNA notícies: mitjà republicà de la Mediterrània Occidental sense subvencions ni publicitat.
Direcció: Andreu Purroi i Sesé. Producció: Incuba comunicació global. Contacte: anna@xarxaneta.org
Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si té foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

25 juny 2009

Homentage a Valentín Gonzalez de la CGT

Classificat com a: Notícies — CGT @ 14:39 pm

Amb un emotiu acte, el sindicat ha rendit homenatge al jove treballador valencià que va morir al participar en la seua primera vaga, una vaga legal en aquell 1979 de l’Espanya ja constitucional. Més d’un centenar de militants acompanyaven a Paqui González i al seu fill, germana i nebot de Valentín, en una concentració en la porta principal del Mercat d’Abastos de València, just el lloc en què es va produir la tragèdia.

La germana de Valentín González ha llegit un text en el definia el seu germà com “el fill que tota mare voldria tindre, un bon xicot” i compartia el record d’aquell bes de despedida que va donar a sa mare “per si és l’últim, va dir Valentín, com si intuïra el que anava a passar-li”. Després de l’emocionada lectura, Paqui va depositar roses roges en el lloc exacte de la mort del seu germà, dibuixat en el sòl amb adhesius de la CGT. La dolçaina ha sonat a continuació amb la cançó popular “Bella Ciao”.

Després s’ha procedit a la inauguració de la placa, col·locada en un lateral de l’entrada principal del Mercat d’Abastos. Amb el text “En homenatge a Valentín González mort per un tir en la vaga d’Abastos el 25 de juny de 1979. València, 25 de juny del 2009”, la col·locació de la placa, que ha comptat amb l’autorització de l’Ajuntament de València, ha sigut la culminació d’una lluita que ha durat 30 anys per a materialitzar un record en la ciutat que va veure nàixer i morir al jove sindicalista. Antonio Pérez Collado, secretari general de CGT-PV, ha al·ludit al fet que es va intentar fa anys cridar institut Valentín González a l’actual Institut d’Abastos.

La CGT expressa la seua satisfacció per un acte que no ha sigut només commemoratiu, sinó també reivindicatiu, un fita més en la lluita dels treballadors pels seus drets i per una societat més justa. L’homenatge ha finalitzat amb les notes de l’himne “A les barricades”.

Gabinet de Premsa de CGT-PV

Valencia, 25 juny 2009

No estan permesos els comentaris.

Powered by WordPress