ANNA notícies: mitjà republicà de la Mediterrània Occidental sense subvencions ni publicitat.
Direcció: Andreu Purroi i Sesé. Producció: Incuba comunicació global. Contacte: anna@xarxaneta.org
Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si té foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

19 juny 2009

Diverses notes de premsa d’EUPV: ETA; Fórmula 1; amenaces PP…

Classificat com a: Notícies — Esquerra Unida @ 15:58 pm Editar això

> Esquerra Unida manifesta la seua “absoluta condemna” a l’assassinat d’ETA en Biscaia. Declaracions de Marga Sanz.
> Amadeu Sanchis (EU): “La Formula 1 hipoteca el futur de la ciutat de València”
> Marina Albiol (EU): “El PP busca en l’amenaça a Esquerra Unida coartar la nostra tasca de control al govern autonòmic”
> Esquerra Unida acusa al Consell de “fariseisme” per retardar els bons dels llibres. Declaracions de Lluís Torró.
————————–
Esquerra Unida manifesta la seua “absoluta condemna” a l’assassinat d’ETA en Biscaia
La direcció d’EUPV ha mostrat la seua més contundent repulsa a l’atemptat perpetrat per la banda terrorista aquest matí a Biscaia, el qual ha provocat la mort de l’inspector de la Policia Nacional, vinculat a la lluita antiterrorista, Eduardo Antonio Puelles.
La coordinadora d’EUPV, Marga Sanz, ha expressat el seu condol a la família del policia assassinat i ha afirmat que ETA “ha tornat a mostrar-se com el que és, una organització assassina que manca d’arguments democràtics i que amb aquestes actuacions sols aconsegueix que les forces polítiques ens unim més per combatre tanta intolerància”.
València, 19 de juny de 2009
GABINET DE PREMSA D’ESQUERRA UNIDA
——————————-
Amadeu Sanchis (EU): “La Formula 1 hipoteca el futur de la ciutat de València”
El coordinador d’EUPV a València, Amadeu Sanchis, ha denunciat que en aquestos moments “en els què la nostra comunitat i la ciutat de València són capdavanters en taxes d’atur, en temporalitat laboral, i existeix una major bretxa social entre els ciutadans, és absolutament immoral i inacceptable que la Generalitat Valenciana vaja a destinar més de 3 milions d’euros de subvencions i avals per a la reparació de la cursa de Formula 1. Aquestos diners s’afegeixen als quasi 90 milions d’euros ja malbaratats per a la construcció del circuit, atorgats entre la Generalitat, l’ajuntament i el Govern Central”. Esquerra Unida ha fet una crida a la ciutadania de València per a que acudisca a la concentració de demà a les 19H, convocada per Formula Verda en la plaça de l’Ajuntament, per a que els diners de la Formula 1 es destinen a inversió social.
Des d’Esquerra Unida lamenten que tant per al PP com per al PSOE, “les prioritats per a València no tinguen a veure amb la situació de crisi econòmica, sinó amb el continuisme d’una política fracassada, de grans esdeveniments que impedeixen major prestacions per a desocupats i desocupades, més equipaments als barris i millora dels existents, la finalització del mapa escolar i la creació una xarxa pública d’escoles infantils de 0 a 3 anys, més centres d’atenció primària sanitària, així com l’aplicació de la Llei de Dependència”, manifesta Sanchis.
El coordinador d’EUPV a València critica que el Govern Central torne a donar suport a la celebració de la Formula 1, “ja que perfectament, fruit de les seues conseqüències, podria haver reclamat l’elaboració d’un estudi d’impacte ambiental que amb tota seguretat, en cas d’haver-se fet, haguera impossibilitat la celebració de la cursa”.
Pel contrari, segons afegeix Sanchis, “la complicitat del PP i del PSOE, provocaran, un altre any més, un soroll insuportable per als residents, que part del circuit continua envaint el llit del Túria i que novament, quan acabe la cursa, el circuit estiga tancat, deteriorant-se i allunyant el port d’eixe espai d’oci ciutadà que les tres administracions havien promès”.
EUPV aposta per la no realització del circuit, “què de forma objectiva, no té cap tipus de benefici per a la ciutat de València, no crea ocupació i empitjora la salut dels veïns i veïnes. A més a més, la no realització del circuit hauria d’anar acompanyada de la recuperació de tot aquest espai, com a lloc d’esplai i oci ciutadà, on realment es puga desenvolupar un ús social del mateix, així com alliberar recursos per fer front a les necessitats econòmiques, laborals i socials que provoca la crisi econòmica. Si açò es fera, estem convençuts que estaríem ajudant, entre altres coses, a reduir el percentatge d’aturats i aturades a la ciutat de València, així com a crear un model més productiu i sostenible a la nostra ciutat, a la par que convertir aquesta en un lloc més habitable”, conclou.
València, 19 de juny de 2009
GABINET DE PREMSA D’ESQUERRA UNIDA PAIS VALENCIÀ
—————————————–
Marina Albiol (EU): “El PP busca en l’amenaça a Esquerra Unida coartar la nostra tasca de control al govern autonòmic”
La diputada autonòmica d’EUPV, Marina Albiol, ha assegurat que les declaracions pronunciades pel PP en la comissió de Coordinació d’ahir de les Corts, durant el debat d’una proposició no de llei en la què s’exigien mesures per a facilitar la transparència dels representants polítics, “són amenaces clares contra Esquerra Unida que busquen cercenar la nostra veu i impedir que exercim la tasca de control al govern autonòmic”.
Albiol considera que la intervenció del diputat del PP, Eduardo Ovejero -qui assegurà que el seu partit arremetrà contra Esquerra Unida per les seues crítiques- “posà de manifest la mania persecutòria del PP quan Esquerra Unida denuncia els casos de corrupció que esguiten les seues fileres i inevitablement les institucions que governen. Al PP li entra una espècie de por psicòtica que converteix en amenaça, quan Esquerra Unida l’únic que pretén és establir mecanismes de depuració per a que la tasca política siga absolutament transparent”, afirma.
Malgrat aquestes amenaces, la formació d’esquerres ha assegurat: “seguirem sense callar-nos, i continuarem exercint la nostra tasca d’oposició, tal i com han volgut els nostres votants”.
Segons recorda la diputada d’Esquerra Unida, la proposició presentada “sols buscava l’establiment de mesures de transparència política, amb l’objectiu de generar la màxima confiança en el funcionament i exercici de la més àmplia democràcia”.
Entre les mesures proposades, tombades pel PP, es trobava la modificació del Reglament de les Corts Valencianes per a que les comissions d’investigació no puguen ser bloquejades per la majoria absoluta d’un únic partit, l’obligatorietat de declarar anualment els béns, les activitats i els ingressos dels càrrecs públics, l’impediment a una permanència prolongada en els càrrecs o l’aprovació pel consens més ampli entre els partits d’un Codi Ètic del Càrrec Públic.
València a 19 de juny de 2009
GABINET DE PREMSA D’ESQUERRA UNIDA
———————————————
Esquerra Unida acusa al Consell de “fariseisme” per retardar els bons dels llibres
El diputat autonòmic d’EUPV, Lluís Torró, ha afirmat que mentre el Consell “ven a l’opinió pública les seues intencions de protegir el xicotet comerç, el que fa és ajornar dos mesos el reemborsament dels llibres de text a les llibreries. Aquest retard perjudicarà considerablement als llibreters”. Esquerra Unida ha anunciat que presentarà una bateria de preguntes en les Corts Valencianes sobre aquesta qüestió.
Per a Esquerra Unida la decisió del Consell de retardar el finançament dels llibres “posa en perill l’efectivitat de la mesura que depèn en bona mesura de la implicació dels llibreters, amb la qual cosa també perjudicarà als destinataris dels llibres, els estudiants”, explica Torró.
El diputat d’EUPV considera que l’ordre que regula la gestió dels bons-llibres i ajuda a les famílies a la compra dels llibres de text “ha de complir-se i el pagament als llibreters no ha de retardar-se perquè pot suposar una cadena de conseqüències econòmiques per aquestos. El PP sembla que oblida que els llibreters també formen part d’eixos xicotets empresaris amb els que se’l ompli la boca dient que la Generalitat els ajudarà. Retardar el pagament no és precisament una ajuda”, critica.
Esquerra Unida ha mostrat el seu recolzament al gremi de llibreters: “pensem, igual que ells, que davant la situació de crisi que estem vivint, l’administració no hauria de fomentar els retards dels pagaments, sinó més bé al contrari, perquè d’altra manera el que fa és posar en risc als xicotets comerços”, apunta Torró.
València, a 19 de juny de 2009
GABINET DE PREMSA ESQUERRA UNIDA

Comments are closed.

Funcionant amb WordPress