Iniciativa denuncia que el Consell oculta les dades sobre el funcionament dels hospitals valencians
-
Mónica Oltra “oculten les dades per intentar tapar la vergonyosa situació a què ha abocat el govern del Partit Popular al sistema de salut valencià”
Iniciativa del Poble Valencià ha denunciat hui la reiterada negativa per part de la Conselleria de Sanitat a l’hora de facilitar les dades sobre el funcionament dels hospitals públics valencians a l’any 2007.
Segons explica la diputada d’Iniciativa i portaveu del grup parlamentari Compromís a les Corts, Mónica Oltra “ al gener de 2008 vam formular una sèrie de preguntes a la Conselleria de Sanitat interessant-nos per la situació de saturació de les urgències hospitalàries que va sofrir un fort increment al mes de desembre del 2007, al mateix temps demanàvem que ens facilitaren la informació del funcionament de les urgències a tots els hospitals públics valencians durant tot l’any 2007, a més que ens informaren dels resultats de les Enquestes d’Opinió del Pacient. La Conselleria ens va respondre al mes de febrer que estava depurant les dades que envia cada hospital i que encara no podia respondre a les nostres preguntes”.
“Hores d’ara, ja al mes de setembre, la Conselleria encara no ha fet públiques les dades que vam demanar. Pensem que la Conselleria de Sanitat ja ha tingut temps suficient per a depurar eixes dades i facilitar-nos-les a nosaltres i a la resta dels valencians”, ha declarat Oltra.
“El que està passant –ha afegit la diputada d’Iniciativa- es que s’oculten les dades per intentar tapar la vergonyosa situació a què ha abocat el govern del Partit Popular al sistema de salut valencià. Existix una evident falta de inversions en sanitat, són xifres ja sabudes per tots que la nostra Comunitat està per devall de la mitjana estatal en inversió per ciutadà i any i això ho constaten cada dia els valencians i valencianes quan patixen situacions com la falta de llits hospitalaris o les llarguíssimes llistes d’espera”.






