Iniciativa exigeix seguretat i protecció per als motoristes en la CV-35

-
Les noves tanques que SACYR està col•locant en tot el traçat de l’autovia de Llíria no compten amb els nous sistemes de seguretat i protecció que reclamen els motoristes valencians
Paco García, portaveu d’Iniciativa apunta que “un dels primers compromisos que va assumir el nou Conseller d’infraestructures, Mario Flores, va ser la proposta feta per Iniciativa d’anar eliminat gradualment les tanques mortals que hi ha en la xarxa viària de competència autonòmica. Segons Flores, esta modernització de les tanques es faria mitjançant plans de seguretat vial i es recolliria en tots els nous projectes d’ampliació o construcció de noves autovies”.
Per a García “és incomprensible que en una obra de tants milions d’euros, on s’ha tingut que fer una nova modificació de crèdits, ampliant en més de 23 milions l’adjudicació del peatge en l’ombra per incloure millores en la CV-35, les tanques que estan col•locant-se no complisquen les mesures de seguretat mínimes per a la protecció del motoristes.
“Els sistemes de contenció i protecció que la constructora està posant en la CV-35 no compten amb la doble tanca flexible que tindria que estar en la part inferior de la plataforma i conseqüentment no compleixen els requisits que ha marcat el Ministeri de Foment per protegir als usuaris de la moto”.
En aquest sentit el portaveu ecosocialista ha reiterat la necessitat de què “el Consell deixe de fer pura propaganda i passe a l’acció, introduint en els nous contractes l’obligació d’incorporar la doble tanca flexible per a evitar nous accidents mortals de motoristes en este tipus d’instal•lacions”.
Les protestes dels motoristes no s’ha fet d’esperar, ja que venen reclamant estos sistemes de protecció en les tanques de contenció de vehicles de l’autovia des de fa temps. Les conegudes tanques “assassines” ha causat moltes morts i terribles amputacions quan es col•lisiona amb elles, tant a motoristes com a ciclistes. I per tant, és decebedor veure com es fa una nova infraestructura, la qual va tindre un concessió per a varies desenes d’anys i no compta amb un sistema de protecció tan demandat com este.
Com a mostra de la sensibilitat que hi ha sobre este assumpte, el Ministeri de Foment s’ha compromès a que tota la xarxa de carreteres estatals comptarà amb tanques especials per a protegir als motoristes en cas d’accidents. Este Pla pretén estar conclòs entre el 2008 i el 2009, i afectarà tant a vies nacionals com autopistes i autovies, segons va fer palès el mateix Ministres de l’interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, després de reunir-se amb les associacions de moteros i automobilistes.
L’objectiu del Pla és instal•lar en les tanques actuals una segona barrera inferior que impedisca les eixides de la via, recollir suaument als pilots i no rebotar-los cap a la calçada. Igualment, esta “bionda” o tanca addicional resguardarà als motoristes dels pilons estrets i rígids que actuen com a ganivets per a les extremitats.
Des d’Iniciativa s’exigeix al Consell que, l’actual autovia CV-35 que està en fase d’ampliació, incorpore en tot el seu traçat este tipus de protecció homologada pel Ministeri, i que no es permeta que concloguen les obres sense tindre estes dobles tanques flexibles o biondes que minimitzen els impactes del motoristes en cas d’accident de trànsit. Al mateix temps, es demana la materialització d’un Pla autonòmic per incorporar estos nous sistemes de protecció en tota la xarxa de competència de la Generalitat.








