Esquerra Unida exigeix l’emisió dels debats de Canal 9 en el mateix horari que en TVE
El conseller de RTVV, Amadeu Sanchis, ha reclamat que els debats sectorials entre les tres forces polítiques amb representació parlamentària (PP, PSOE i EU) haurien s’emeten en “prime time”.
Segons l’acord del Consell d’Administració, aprovat amb els únics vots a favor dels representants del PP, es van programar tres debats “cara a cara” que serien emesos entre les 21:00 i les 21:30 hores, i quatre debats sectorials entre PP, PSOE i EU a partir de les 12 de la nit.
En la reunió del Consell d’Administració es va comentar la possibilitat que, en cas de no realitzar-se els debats “cara a cara”, com ha succeït per la negativa del PSOE, els debats sectorials canviarien el seu horari d’emisió per passar-se a les 21:00. Però “ara resulta que ni els representants del PP ni els del PSOE ho volen, preferint que la presentació de les propostes programàtiques quede aparcada a la matinada, impedint així el seu seguiment pels votants”, afirma Sanchis.
El representant d’Esquerra Unida considera que “la televisió pública hauria de garantir la màxima informació sobre les opcions polítiques que es presenten a les eleccions, donant a la ciutadania la possibilitat de conéixer les propostes sobre les qüestions concretes que afecten el seu dia a dia. Això és el que intentem fer en la campanya d’EUPV-IR, fugir de l’espectacle i parlar de la realitat”.
Amadeu Sanchis fa “una última crida als altres membres del Consell de RTVV per a que demostren que creuen de veritat en la utilitat de la televisió pública valenciana, i accepten donar-li als debats electorals el horari que es mereixen”. En cas contrari, “es donaria la ridícula situació que Canal 9 sols emetria en “prime time” el debat entre Zapatero i Rajoy que té àmbit estatal i es punxa des d’una senyal externa, i no els que són d’àmbit valencià i es graven a la pròpia televisió valenciana”, remarca Sanchis.
València, a 25 de febrer de 2008
GABINET DE PREMSA ESQUERRA UNIDA I REPUBLICANA








