Montalbán reivindica el repartiment de la renda per aconseguir major cohesió social
El candidat d’EUPV-IR, Antonio Montalbán, ha valorat el resultat del debat entre Pizarro i Solbes com “la constatació que PP i PSOE comparteixen el mateix model neoliberal de creixement sense repartiment”, per la qual cosa “l’única alternativa en política econòmica és Izquierda Unida”

Montalbán ha denunciat que en Espanya, “segons un informe de l’OCDE, només en set anys, entre 1999 i 2006, els beneficis empresarials creixeren un 73%, mentres que en l’última dècada el salari mitjà real va perdre el 4% del seu poder adquisitiu”. Açò vol dir que “s’ha crescut molt però s’ha repartit molt poc i injustament, i ara que venen temps més difícils ho pagaran els de sempre, els treballadors”.
Front a això, el candidat d’Esquerra Unida considera que “PP i PSOE comparteixen el mateix model neoliberal, i sols discrepen en el grau d’intensitat de la seua aplicació. Per això, Solbes es va sentir tan còmode defensant la seua política davant Pizarro, que no podia criticar la reforma fiscal regressiva del govern perquè la comparteix absolutament”.
Pel contrari, el programa de IU aposta per “canviar les prioritats. S’han de revertir les últimes reformes fiscals de PP i PSOE, que han baixat els impostos als que més tenen, i implantar un sistema fiscal progressiu que garantisca suficiència financera per incrementar la despesa social, que està 8 punts del PIB per sota de la mitjana de la Unió Europea”.






