COMPROMÍS DENUNCIA QUE EL CONSELL DISCRIMINA LES RESIDÈNCIES PÚBLIQUES I PRIVATITZA ELS SERVEIS A LES PERSONES MAJORS
-
Mónica Oltra: “és indecent que el conseller Cotino tinga interessos en una de les empreses beneficiades pels concerts de les residències”
El grup parlamentari Compromís ha denunciat hui que el Consell no aposta per la construcció de noves residències públiques per a persones majors i privatitza, cada vegada més, els serveis socials que corresponen a la Generalitat.
Per a la síndica de Compromís Mónica Oltra “la decisió del Consell de finançar les residències privades amb nous concerts evidencia el caràcter privatitzador dels serveis socials de la política que du a terme el govern del Partit Popular”.
“El que necessitem –ha afegit Oltra- és una aposta decidida per les residències públiques per a la tercera edat, al País Valencià es requerixen moltes més places de les que disposem en l’actualitat i la solució no són els concerts, la solució és construir noves residències públiques. Des de Compromís apostem per noves fórmules en l’atenció dels nostres majors com la instauració d’una xarxa de cases tutelades o la creació d’una fórmula cooperativa residencial, en la qual els propis residents siguen socis del centre i estiguen més integrats en el seu funcionament. El nostre grup parlamentari presentarà diverses iniciatives a Les Corts en este sentit ”.
Segons la síndica de Compromís “qui veritablement ix beneficiat de la política de concerts amb les residències privades són les empreses que les gestionen i esta vegada amb un fet agreujant com és que el mateix conseller Cotino i membres de la seua família siguen propietaris d’una de les empreses beneficiades amb els concerts, ens sembla una situació indecent”.
“Els nous concerts amb residències privades –ha declarat també Oltra- tenen un període d’execució de deu anys, cosa que hipoteca el futur dels serveis socials de la Generalitat, que ja per sí són insuficients”.








