Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si tè foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

31 octubre 2007

El socialista Sapena , ex-alcalde de Palma (La Safor) , exercia d’advocat i cobrava exclussiva de l’ Ajuntament

Classificat com a: Notícies — ANNA @ 8:01 pm

El Bloc dóna a conèixer els fets a partir de diversos documents
En el plenari celebrat el passat 30 d’Octubre a l’Ajuntament de Palma el regidor del BLOC va informar que durant la legislatura 2003-07 l’ex-alcalde , el socialista Juan Sapena , hauria exercit com advocat a pesar de tenir dedicació exclusiva al càrrec d’alcalde , segons acord de plenari del 3 de juliol de 2003, el socialista cobrava un sou en exclusivitat.
Aquest fets que són contraris a la llei vigent obliga l’Ajuntament de Palma a iniciar un expedient administratiu que aclare la gravetat dels fets , donat que l’exercici simultani de les dues activitats ,resulta il•licit,tant desde el punt de vista administratiu,com de la normativa del col•legi d’advocats.
El reial decret 658/2001 de 22 de Juny de l’estatut GENERAL DE L’ABOGACIA Espanyola, a l’artcle 22-2,estipula que l’exercici de l’abogacia será absolutament incompatible amb el desenvolupament de qualsevol carrec en qualsevol de les administracions públiques , ja siguen estatals ,autonómiques o locals. Tanmateix l’article 23 de l’esmentat decret obliga a qui afecte aquesta incompatibilitat, comunicar-ho sense excusa a la Junta de Govern del col•legi; cosa que el senyor Sapena no ha fet . Segons diversos documents administratius queda provat que el dia 28 de febrer de 2007 en el jutjat del contenciós administratiu número 9 de València , l’ex-alcalde Juan Sapena consta com a advocat , en representació legal d’un particular.
Les activitats professionals de Sapena a banda de ser pressumptament il•legals haurien provocat un abandonament de les seues responsabilitats com a alcalde en la defensa dels interessos del poble de Palma. Un altra qüestió polèmica seria el pressumpte incompliment de les obligacions tributàries i fiscals respecte als possibles ingressos percebuts en el seu exercici d’advocat.
El Bloc de Palma donada la gravetat dels fets demana al senyor Sapena que dimitisca com a regidor.

Fer un comentari

Necessiteu estar identificats per a poder comentar.

Funcionant amb WordPress