L’AVL iniciarà el 20 de novembre els actes commemoratius de les Normes del 32 a Castelló
EUROPA PRESS - La institució normativa demana a Castelló Cultural “major concreció sobre el contingut científic” de la Ciutat de les Llengües
L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) commemorarà el 75 aniversari de l’aprovació de les Normes ortogràfiques signades a la ciutat de Castelló el 1932 amb una exposició dedicada als escriptors castellonencs de l’època, que s’inaugurarà el dia 20 de novembre, coincidint amb la celebració del Dia dels Lletres Valencianes, i amb un ple de la institució normativa el 21 de desembre a la capital de la Plana, han informat hui fonts de l’entitat.
A la sessió plenària celebrada hui, l’acadèmic Lluis Meseguer, comissari de l’exposició, ha informat del contingut de la mostra i dels materials que amb este motiu estan en fase d’elaboració. L’exposició, que tindrà lloc a la Sala Bancaixa de la Fundació Caixa Castelló, constarà de sis parts, l’oralitat, el costumisme, l’erudició, les normes ortogràfiques, els escriptors castellonencs del primer terç del segle XX i, finalment, la pervivència de les Normes.
Alhora, l’AVL editarà una sèrie de publicacions com per exemple el catàleg de l’exposició, una antologia dels escriptors castellonencs, una unitat didàctica dirigida als centres de Secundària i Batxillerat, un estudi sobre les normes amb càrrec a Josep Daniel Climent, una auca i l’edició facsímil de la “Filla del rei barbut”, coincidint amb la reposició del muntatge de l’òpera del mateix nom que organitza Castelló Cultural.
MEMÒRIA ACTIVITATS
L’Acadèmia també ha aprovat la memòria d’activitats corresponent a l’exercici del 2006, on s’inclou les observacions i recomanacions que la institució normativa ha aprovat en l’última declaració institucional del 27 de maig d’enguany, que reclamava a les diferents administracions accions conjuntes per al foment del valencià, així com incentivar els sectors socials per a incorporar-se al procés de normalització lingüística, han recordat des de l’organisme.
Finalment, els membres de l’AVL han triat Maria Soledat González per formar part de la comissió d’Educació de la societat pública Castelló Cultural, atenent una petició d’esta entitat que dins dels seus objectius té crear l’anomenada Ciutat de les Llengües.
El ple, al mateix temps, ha considerat necessari sol·licitar a la direcció de Castelló Cultural una “major concreció sobre l’ús del valencià i sobre el contingut científic del projecte”, han explicat.








