ANNA notícies: mitjà republicà de la Mediterrània Occidental sense subvencions ni publicitat.
Direcció: Andreu Purroi i Sesé. Producció: Incuba comunicació global. Contacte: anna@xarxaneta.org
Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si té foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

5 juny 2007

ETA trenca l’alto-el-foc

Classificat com a: Notícies — utopiaXXI @ 11:41 am Editar això

ETA ha emés un comunicat esta matinada en que confirma el rumor dels darrers dies que apuntava un possible trencament de l’alto-el-foc declarat el març del 2006. El comunicat, publicat pel diari Berria acusa a Zapatero d’haver convertit el popular “tarannà” en feixisme que deixa “als ciutadans i als partits sense drets”
ETA ha anunciat aquesta matinada el trencament de l’alto-el-foc. Ho ha fet a través d’un comunicat que ha publicat a les dues de la matinada el diari Berria. En el comunicat ETA anuncia que la treva quedarà trencada a les zero hores de dimecres 6 de juny i que “tots els fronts són oberts”. Aquesta referència sembla indicar que també ha estat trencada la treva existent al Principat i l’anomenada “treva dels electes” que afectava polítics del País Basc.
El comunicat ETA afirma que “no es donen les condicions mínimes per a seguir en un procés de negociació” i que “amb pseudo-solucions no s’arriba enlloc”. Segons ETA Zapatero “ha respost a l’aturada de les accions armades amb detencions, tortures i persecucions”.
ETA va declarar un alto-el-foc unilateral el 22 de març de 2006, a través d’un comunicat enviat a diversos mitjans de comunicació bascos. En aquell comunicat l’organització afirmava que prenia la decisió amb l’objectiu d’impulsar “el procés democràtic necessari a Euskal Herria”, un procés que els estats espanyol i francès haurien de “respectar, sense la més mínima limitació”.
En els quinze mesos que ha durat la treva ETA i el seu entorn polític han reclamat gestos de l’estat espanyol que no han tingut lloc. Especialment gestos cap als presos d’ETA i per la legalització de Batasuna. L’avís més seriós al respecte va tenir lloc el 30 de desembre de l’any passat quan ETA va fer explosionar un cotxe bomba a l’aparcament de la terminal T4 de l’aeroport de Madrid, causant la mort de dues persones. En el comunicat de reivindicació d’aquell atemptat ETA afirmava que l’alto-el-foc seguia en vigor però tothom donava per fet que era impossible mantenir-lo. La prohibició que Batasuna, a través de la marca ASB, es pogués presentar a les eleccions municipals i forals de Navarra i les dificultats que van trobar en nombroses poblacions les candidatures d’ANV van fer que encara creixés més la sensació que el procés iniciat el març de 2006 tenia els dies comptats.

Fer un comentari

Identificat com . Eixir »

XHTML: Podeu usar les següents marques: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

Funcionant amb WordPress