El fill de Vicente González Lizondo crema el decret de Nova Planta
Ahir es va llegir el manifest que a continuació reproduïm al monument dels Maulets de la ciutat de Valéncia en commemoració del 300 aniversari de la Batalla d’Almansa a càrrec de Carles Choví i Añó en representació de la Plataforma Cívica Units per Valéncia i Vicent Gonzàlez-Lizondo i Sànchez de la Asoc. Cult. Amics de Vicent Gonzàlez i Lizondo.
Abans de l’ofrena floral als maulets, es procedí a cremar còpies del decret d’abolició dels Furs valencians per part de tots els presents. Les cendres d’esta crema s’escamparan el 29 de juny als camps d’Almansa tres-cents anys després de la firma d’este decret.
Miquel Àngel Gascón
Secretari d’Org.
MANIFEST 300 ANYS
L’any 1707, Felipe V va iniciar ab la firma del Decret de Nova Planta el procés de despersonalització i absorció del poble valencià reclamant el seu “justo derecho de conquista”.
La seua faena ha sigut continuada de manera sistemàtica i eficaç, la nostra Pàtria ha sigut dividida en trossos i el nostre poble en bàndols.
Tres segles de derrota i tres-cents anys d’oblit, i encara aixina les valencianes i els valencians estem ací.
Tres mil sis-cents mesos de despersonalització, quinze mil sis-centes setmanes humiliats i a pesar de tot, els representants de la societat cívica, cultural i política continuem acudint a retre homenatge als defensors de la Pàtria Valenciana, als qui van donar la seua vida per la nostra identitat com a poble i per la nostra forma de govern arrasada pel centralisme absolutista del Borbó.
Pero cent nou mil cinc-cents dies agenollats no poden eixir debades i dos millons sis-centes vint-i-huit mil hores després i per desgràcia acudim dividits davant d’este monument.
Hui nosatres, hereus dels nacionalistes que ens van precedir proclamem, com ells ho van fer…
Valencians, prou de temps s’allunyarem oblidant-nos de que érem germans, ajuntem-nos que ha arribat l’hora de ser dignes de ser valencians.
Vixca Valéncia ¡lliure!






