ANNA notícies: mitjà republicà de la Mediterrània Occidental sense subvencions ni publicitat.
Direcció: Andreu Purroi i Sesé. Producció: Incuba comunicació global. Contacte: anna@xarxaneta.org
Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si té foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

17 febrer 2007

LAS PROVINCIAS: “…insisteixen en la tercera república”

Classificat com a: Notícies — ANNA @ 10:47 am Editar això

    LAS PROVINCIAS. REDACCIÓ/ VALÈNCIA
    FOTO: Els organitzadors de la convenció,
    amb “EL PENÓ”
    Els futurs socis del PSPV insisteixen en la tercera república
    Diverses entitats organitzen a València la primera convenció republicana

Els possibles futurs socis del PSPV segueixen donant-li voltes a l’assumpte republicà. La Coordinadora del País Valencià per la República va presentar ahir la primera Convenció a el País Valencià, que tindrà lloc a València el pròxim 4 de març. La comissió organitzadora de la jornada integra, a més de diverses associacions, als partits que conformen el Compromís pel País Valencià.
En la convenció participen EU, el Bloc, Els Verds, Esquerra Ecologista i Izquierda Republicana, els cinc partits que formen el “Compromís” que, si es dóna el cas d’una majoria d’esquerres després de les eleccions del 27 de maig, està disposat a pactar amb el PSPV un govern que permeta desallotjar al PP de la Generalitat.
En el seu manifest fundador, el Compromís defensava la república, la laicidad de l’Estat i el dret d’autodeterminació dels pobles. Aquests són també alguns dels principis que postulen els organitzadors de la convenció republicana.
La coordinadora per la república justifica la convocatòria del 4 de març que l’actual marc constitucional “no dóna cabuda a les reivindicacions republicanes”. Aquestes són, per exemple, que es puga triar la prefectura d’Estat (que representa la figura del Rei) per la urnes, que siga laic, que renuncie a la guerra com una forma de política, que es desvincule de tota aliança militar (com l’OTAN), la defensa dels serveis públics i el dret d’autodeterminació.
En la trobada s’aprovarà una proposta política “basada en els valors republicans”, va explicar el portaveu de la Coordinadora, Cèsar Lledó. Els organitzadors, entre els quals també es troben el Partit Comunista del País Valencià i Esquerra Nacionalista Valenciana, van destacar ahir els valors de la II República quant a “tradicions emancipatorias”, a saber: la participació ciutadana, la igualtat social i la consciència laica.
L’acte, previst inicialment per al 14 d’abril, s’ha avançat perquè no coincidisca amb la campanya electoral. No obstant això, el 15 d’abril se celebrarà una manifestació a Alacant i un “Tren republicà” recorrerà la Comunitat des de Castelló fins a Alacant, passant per més de 20 localitats.

La notícia en ANNA
La notícia a L’AVANÇ
La notícia a vilaweb
La I Convenció per la República al País Valencià escalfa motors

Fer un comentari

Identificat com . Eixir »

XHTML: Podeu usar les següents marques: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

Funcionant amb WordPress