Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si tè foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

29 desembre 2006

EL BLOC EXIGEIX QUE CANAL 9 POTENCIE EL SECTOR VALENCIÀ DE L’AUDIOVISUAL I DEL DOBLATGE

Classificat com a: Notícies — BLOC @ 11:21 am

    El diputat i candidat autonòmic del BLOC, Josep Maria Pañella, recorda que “justament aquest va ser un dels arguments que van justificar en el seu dia l’obertura i les despeses que comporta”
    El diputat provincial i candidat autonòmic del BLOC, Josep Maria Pañella, ha recordat que “Canal 9 i, en general, les emissores de radio i televisió de la RTVV haurien de servir, si aquest ens funcionara correctament, i no com ara, per potenciar el sector valencià de l’audiovisual, que tantes esperances va posar en la seua obertura i funcionament, i que en canvi s’ha vist obligat a tancar o a reconvertir-se cap a altres sectors, davant de l’absolut menyspreu cap a ell de les successives direccions del canal autonòmic”.

Pañella ha ficat com exemple el tema del doblatge. “Si Canal 9 acomplira els seus mandats fundacionals, ha dit, i emetera en valencia les seues pel.lícules i sèries televisives, com és la seua obligació, aquest sector de l’audovisual valencià disposaria d’una oportunitat única en tot allò que es refereix al doblatge, que hauria de ser una de les peces claus que impulsara aquest sector, com sí que ha passat en canvi a Catalunya. Cal recordar que, en el cas català, han aconseguit crear una escola de doblatge, no únicament en català, sinó també en castellà, que està sent puntera a tot l’estat. Per tant, impulsar mesures semblants al País Valencià seria la millor manera d’estimular una indústria puntera i de futur, alhora que els espectadors podrien seguir les pel.lícules i sèries en la llengua del País Valencià. I això serviria tant als que ja la parlen com a aquells que l’entenen i l’anirien coneixent millor; i fins i tot als nous immigrants, per als quals seria una porta oberta a la llengua del seu nou país. També per tant des d’aquest punt de vista, el nou govern de la Generalitat que resulte escollit a les urnes tindrà molt a fer en tot el tema de Canal 9”.

Fer un comentari

Necessiteu estar identificats per a poder comentar.

Funcionant amb WordPress