Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si tè foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

28 octubre 2006

Acte final de campanya a Barcelona (Hotel Alimara) RC

Classificat com a: Notícies — RC @ 5:35 am

Àrea de Comunicació
Jordi Casals
Girona, 28 d’octubre del 2006

El Partit Republicà Català (RC) tanca la campanya a Barcelona reclamant que cal que es posi data a un referèndum per la independència a Catalunya en l’horitzó del 2014

El Partit Republicà Català (RC) va cloure la seva campanya electoral a Barcelona en un sopar a l’hotel Alimarà al qual van assistir prop d’un centenar de persones. Els caps de llista per Barcelona, Agustí Soler; Girona, Carles Bonaventura, i Tarragona, Lluís Casamitjana, entre altres candidats, van fer una crida als assistents a continuar enfortint el projecte del recentment refundat Partit Republicà Català, ja que “de la força d’aquest partit dependrà que en un futur pròxim els ciutadans de Catalunya puguem celebrar un referèndum d’autodeterminació”. Els representants de RC hi van afegir que “evidentment, nosaltres sols no convocarem aquest referèndum però sí que depèn de nosaltres fer avançar la resta de forces polítiques catalanes que defensen el dret a l’autodeterminació de Catalunya cap a aquestes posicions, perquè ara per ara cap d’aquests partits tenen la celebració d’aquest plebiscit en la seva agenda política; per tant, depèn de nosaltres que aquest tema es posi damunt la taula”.

“Catalunya ja ha perdut massa trens a Europa; moltes nacions que fa poc no disposaven d’estat propi ara l’han assolit, i no tenen cap problema per ser reconegudes arreu del món en tots els àmbits: el lingüístic, l’esportiu, l’econòmic… Mentrestant, els catalans continuem a l’estació. Fins i tot, Montenegro ja ens ha passat al davant, i el Quebec i Escòcia ja han anunciat que pensen convocar un referèndum d’autodeterminació en un futur immediat. Hem de reaccionar. No pot ser que, mentre al País Basc es discuteixen temes cabdals com el dret dels bascos a decidir, a Catalunya en aquesta campanya els eixos del debat entre els líders polítics siguin qüestions domèstiques i administratives, aspectes de simple gestió, com si els grans temes de país ja els tinguéssim resolts. A qui li importa si el senyor Mas i el senyor Montilla han de fer un debat cara a cara per televisió i si l’han de fer per TV3 o per Tele5 o si ha de ser en castellà o en català? Facin el favor de parlar de temes seriosos i que interessin els ciutadans o, si no en són capaços, pleguin”, van concloure els caps de llista en les seves intervencions.

Després d’aquests parlaments, els assistents al sopar van prendre la paraula i van demanar que, a més de parlar de la celebració d’aquest referèndum d’autodeterminació, s’hi posi data. A la qual cosa els organitzadors van dir que aquest plebiscit s’hauria de celebrar en l’horitzó de la data de l’any 2014, un any d’especial significació per a una majoria de catalans, ja que en aquesta data es commemorarà el 300 aniversari de la caiguda de Barcelona (1714) en mans de les tropes del rei borbó Felip V. L’acte es va cloure amb la crida dels assistents a votar per les candidaturs del Partit Republicà Català el dia 1 de novembre i a continuar treballant, independentment de quin hagi estat el resultat, a partir de l’endemà, dia 2 de novembre, per enfortir el projecte independentista a Catalunya i als Països Catalans.

Fer un comentari

Necessiteu estar identificats per a poder comentar.

Funcionant amb WordPress