ANNA notícies: mitjà de l'Arc Mediterrani sense subvencions ni publicitat, amb INDEPENDÈNCIA total.
Direcció: Andreu Purroi i Sesé. Producció: Incuba comunicació global. Contacte: anna@xarxaneta.org
Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si té foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

26 setembre 2006

L’escriptor Josep Lozano, guardó d’or 2006 del BLOC de La Ribera

Classificat com a: Notícies — BLOC @ 1:58 pm

Josep Lluís Lozano Lerma, escriptor, narrador, traductor i col·laborador en nombroses publicacions, rebrà el pròxim 24 de novembre el Guardó d’Or 2006 que atorguen els Consells Comarcals del BLOC Nacionalista Valencià de La Ribera, pel seu compromís amb la cultura, la llengua, la història i la societat valenciana i riberenca.
L’autor d’Alginet és llicenciat en Lletres Modernes per la Universitat de Paris VIII i en Filologia Catalana per la de Universitat de València - Estudi General. Està considerat com un dels narradors més destacats del panorama actual. Ha guanyat els premis de novel·la Andròmina 1979 amb Crim de Germania (Ed. 3 i 4) - novel·la amb què també va conseguir el Premi de la Crítica del País Valencià 1980 i el Premi Serra d’Or del mateix any-, el Ciutat d’Alzira del 1990 amb Ribera (Bromera) i el Prudenci Bertrana del 1990 amb Ofidi (Ed. 62). També ha publicat dos llibres de relats: Històries Marginals i Laodamia i altres contes ( tots dos en l’Ed. 3 i 4). L’any 2003 va publicar la seua última novel·la: El Mut de la Campana (Bromera). A més, amb El Cavallet de Cartó guanyà el Premi de Literatura Infantil Tirant lo Blanc de 1982 i ha traduït del francès textos d’autors com Merimée, Gide, Stendhal o Flaubert. Recentment ha publicat una edició revisada i augmentada del Crim de Germania (2005) (Bromera).
Enguany serà la XV edició del Guardó d’Or de La Ribera, que és va establir l’any 1992 per distingir les persones, organitzacions i col·lectius que s’han destacat per la seu trajectòria en favor del la llengua, la cultura i el territori de La Ribera i del País Valencià. El primer guardonat va ésser Josep Lluís Bausset, i també l’han rebut Bernat Genoll, Joan Girbés, Soler i Estruch, la Coordinadora d’Escoles en valencià de La Ribera, Vicent Cardona, Josep Gregori, Mossèn Antoni Sanchis, Francesc de Paula i Burguera, l’Associació Pere Calp de Castelló de la Ribera, Francesc Giner Perepérez, Josep Ballester, Josep Chaqués i l’any passat Xúquer Viu.
L’acte de lliurament del guardó a Josep Lozano tindrà lloc el pròxim dia 24 de novembre en un conegut restaurant d’Alginet, que contarà amb la presència del Secretari General del BLOC Enric Morera.
Alginet, 26 de setembre de 2006
Consells Comarcals de La Ribera del BLOC Nacionalista Valencià

Fer un comentari

Necessiteu estar identificats per a poder comentar.

Funcionant amb WordPress