Ja es pot escoltar IB3 per la xarxa
El so de la Ràdio Pública Autonòmica de les Illes Balears ja es present a internet. L’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (EPRTVIB) es va crear mitjançant la Llei 7/85, de 22 de maig, si bé no va quedar constituït com a tal fins al 26 de març de 2004. L’EPRTVIB exerceix les funcions que corresponen a la Comunitat de les Illes Balears com a titular del servei públic de ràdio i televisió mitjançant les societats públiques Televisió de les Illes Balears, SA (IB3 Televisió) i Ràdio de les Illes Balears, SA (IB3 Ràdio). La primera emissió d’IB3 Ràdio es va produir el dia 1 de març de 2005, coincidint amb la celebració del Dia de les Illes Balears. IB3 Televisió va començar a emetre en proves amb els primers informatius de caràcter autonòmic el 2 de maig de 2005 i el 4 de setembre del mateix any va tenir lloc l’inici de les emissions regulars. A partir de gener de 2006 emet 24 hores diàries.
IB3 Televisió i IB3 Ràdio neixen amb un caràcter estratègic intern que cerca la cohesió territorial, reforçar les senyes d’identitat de les Illes Balears i afavorir el creixement i el desenvolupament del sector audiovisual en el territori balear. Mitjançant la creació dels seus propis mitjans audiovisuals, la Comunitat de las Illes Balears pretén atendre adequadament les seves necessitats informatives, entre altres finalitats de caràcter social i cultural.
El model de ràdio i televisió de les Illes Balears és molt innovador, ja que externalitza pràcticament tota la producció dels continguts, incloent-hi l’execució material dels informatius, sense perdre la garantia de la titularitat pública del servei.
Les característiques del model plantejat a Balears es fonamenten en:
Control pressupostari, l’externalització permet mitigar el risc de desviacions
Reserva pública de titularitat, gestió i continguts (servei públic)
Externalització de l’execució material de gran part de la producció









juny 30th, 2006 at 3:58 pm
LA LLENGUA D´IB3 AMB PÈLS I SENYALS
No fa gaire, durant una setmana vaig ser l’espectador més fidel que ha tingut i potser tindrà mai IB3, la televisió autonòmica de les Balears. Vaig passar-me tota la programació d’una setmana, anuncis inclosos, sense perdre ni un sol minut. Com que al llarg d’aquella setmana també havia de fer altres coses, vaig enregistrar tot el material en una pilassa de cintes i després el vaig anar mirant així com vaig poder.
Si algun lector comença ara a témer per la meva integritat mental que no pateixi: l’objectiu de tal gesta tenia una finalitat professional i científica, com ara analitzar la qualitat de la llengua utilitzada en el canal sobre una base seriosa.
http://www.bibiloni.net/blog/archives/00000173.html