EL PAIS: Llamazares avala un pacte polític que sume en 2007 tots els vots a l’esquerra del PSOE
>Llamazares avala un pacte polític que sume en 2007 tots els vots a l’esquerra del PSOE
>El coordinador d’IU opina que el PP “no hauria d’estar tan confiat” en una victòria
CRISTINA VÁZQUEZ - València
EL PAÍS - 28-05-2006.
El coordinador general d’Esquerra Unida, Gaspar Llamazares, va avalar ahir un pacte a el País Valencià entre les forces polítiques a l’esquerra del partit socialista de cara als comicis autonòmics i municipals de 2007. “Un pacte unitari, clarament d’esquerres i amb un programa alternatiu al de la dreta”, va precisar. El coordinador general va participar en els actes del 20º aniversari de Esquerra Unida del País Valencià. Llamazares va advocar, igual que la coordinadora de EUPV, Glòria Marcos, per un canvi en la llei electoral i va criticar el discurs xenòfob del Pàg. “EL PP no hauria d’estar tan confiat %[en una victòria] i als socialistes els vam demanar que tinguen la mateixa voluntat de canvi que nosaltres”, va declarar Llamazares referint-se a la pròxima cita electoral. El coordinador general va defensar, igual que pocs minuts abans va fer Glòria Marcos, la necessitat d’un canvi polític valencià. “L’era de la dreta a el País Valencià és la de la insolidaritat, la de l’especulació urbanística i la de la pèrdua de drets, i enfront de tot això volem ser una part fonamental de l’alternativa, sempre inclusiva”, va subratllar Llamazares.
El coordinador general d’IU va demanar, en al·lusió al procés de pau, responsabilitat a totes les forces polítiques democràtiques i prudència perquè el procés isca avant amb èxit i va rebutjar obertament l’intent d’alguns d’identificar la immigració amb la delinqüència. “Cal deixar d’utilitzar la immigració demagògicament per a la confrontació política i deixar-se de fer discursos racistes i xenòfobs com el qual ha fet recentment el PP i el senyor Acebes. Aqueixa xenofòbia és portar al nostre país a Le Pen del braç del PP”, va denunciar amb rotunditat.
Llamazares va insistir que, en matèria de seguretat ciutadana, té major interès per als ciutadans dedicar un punt més del Producte Interior Brut (PIB) a polítiques socials que únicament a polítiques de seguretat. El coordinador general d’IU va recordar que els països més segurs d’Europa són els nòrdics pel seu esforç en polítiques d’integració social. “Això és el que fa tenir un baix nivell de delinqüència i d’empresonaments. En Espanya caldria invertir aqueixa política que s’obsessiona només per la seguretat policial i dedicar més esforços a la prevenció”, va suggerir.
El polític es va referir també a la proposta impulsada per la seua formació i el PSOE per a reformar la llei electoral. Fa uns dies IU i el PSOE van haver de retirar-la del Congrés davant l’oposició del PP i dels partits nacionalistes CIU i PNB. “El nostre sistema electoral fa que la tercera força política del país necessite quatre vegades més vots per a obtenir els mateixos diputats % [que altres forces polítiques], i això és inacceptable”, va dir. Llamazares va anunciar una nova proposta en els pròxims dies “que no podran rebutjar”. Marcos, en la mateixa línia que el coordinador general d’IU, va qualificar l’actual barrera electoral vigent a la Comunitat Valenciana -del 5%- de “injusta i antidemocràtica” i va demanar una reforma que rebaixe aquest llistó.
Llamazares i Marcos van tancar passades les vuit i mitjana de la vesprada els actes centrals del 20º aniversari, que van congregar en un cèntric parc de València a bona part de la militància de EUPV. La jornada, on va haver debat polític, paelles, teatre i actuació musical.
El secretari de Política Municipal de EUPV, Josep Bort, que va participar en la Convenció Programàtica Municipal organitzada per la formació i a la qual van assistir més de 150 regidors i alcaldes, va criticar la política urbanística del Pàg. “Els pobles i ciutats valencians viuen un veritable malson, amenaçats pel ciment i la corrupció”. En la seua intervenció, Bort va dir que EUPV està posant les bases programàtiques per a desplaçar al PP de les administracions locals i provincials “en tan solament un any”, una mica que considera “tan urgent” com “traure’ls de la Generalitat”.
Per al portaveu d’EU-Entesa en la Diputació de València, “les arques municipals estan ofegades per un finançament insuficient i per la deixadesa de la Generalitat que cedeix les seues competències sense transferir recursos”. Bort va afegir que LA “insuficiència de fons és aprofitada per les constructores que prometen recursos en canvi de recalificacions”.









maig 28th, 2006 at 10:58 am
LAS PROVINCIAS
>Llamazares apoya la formación de una propuesta unitaria a la izquierda del PSPV
>Marcos asegura no tener miedo a una suma sin exclusiones para aglutinar votos
EFE/ VALENCIA
El coordinador general de Izquierda Unida (IU), Gaspar Llamazares, se mostró ayer convencido de que será en la Comunitat “donde se produzca una alternativa de izquierda, plural y diversa” en las próximas elecciones autonómicas de 2007. Llamazares participó ayer en Valencia en la celebración del vigésimo aniversario de Esquerra Unida.
El líder de la coalición de izquierdas aseguró tener “muchas esperanzas” puestas en ello, pero para hacerlo posible destacó la importancia de que se sumen “todos los votos a la izquierda del PSOE” y constituir “una propuesta inclusiva y unitaria” con la que se pueda ofrecer un programa alternativo al de la derecha. En este sentido, invitó al PSPV a tener “la misma vocación”.
Por su parte la coordinadora general de EU, Glòria Marcos, afirmó que su formación “ha tenido siempre la tradición de sumar” y que no tienen “miedo a la suma, pero la suma sin exclusiones”, ya que su objetivo es “que no se pierda ningún voto de la izquierda para cambiar el ciclo político en el 2007”.
Al margen del aniversario, EU celebró también su convención programática municipal, a la que asistieron más de 150 concejales y alcaldes. El secretario de Política Municipal de la formación, Josep Bort, aseguró en este acto que las poblaciones de la Comunitat viven “amenazados por el cemento y la corrupción”, y denunció la financiación insuficiente para los municipios.