Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si tè foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

31 desembre 2005

Els mitjans de dretes i ultracatòlics es fan amb la televisió valenciana (Font: L´Avanç)

Classificat com a: Notícies, Nacional — jaume66 @ 9:51 am

Finalment s’ha desfullat la margarida. Tal com ho havia promès, el portaveu del Govern valencià, Esteban González Pons, ha fet públic aquest divendres, abans de concloure el 2005, la resolució del concurs de llicències de la Televisió Digital Terrestre valenciana (TDT). El resultat dibuixa un mapa televisiu extremadament escorat cap a la dreta. El diari conservador Las Provincias i la Cadena Cope, propietat de la Conferència Episcopal, obtenen, cadascuna, una de les dues llicències de televisió autonòmica. Pel que fa a les llicències de televisió local, els grans guanyadors són el grup ultracatòlic Intereconomia -editor de la revista Época i el setmanari integrista Alba-, i Libertad Digital, propietat del periodista Federico Jiménez Losantos.

Intereconomía, propietat del periodista Luís María Ansón i l’empresari proper al PP Julio Ariza -que recentment va inaugurar un monument al papa Joan Pau II-, es queda amb quatre llicències importants com són les d’Elda, Alcoi, Sagunt i Oriola. Libertad Digital, una empresa relativament nova que no té cap experiència en el món audiovisual, s’emporta altres quatre emisores d’igual rellevància: Elx, Sagunt, Torrent i Alzira. Cal destacar que la presència de televisions propietat de Losantos -que imposa una empenta marcadament neocon als mitjans que dirigeix- se centra majoritàriament en zones on el PP actualment està en l’oposició.

Infotelevisió no ha rebut, com estava previst, cap dels dos canals que aspirava. Tammateix, els responsables de la primera televisió ciutadana en valencià ja van anunciar fa temps que disposen d’altres recursos per continuar en antena.

Tampoc ha suposat cap sorpresa que Valencia Te Ve, la televisió de Jesús Sánchez Carrascosa, actual portaveu mediàtic de Coalició Valenciana, s’haja quedat sense cap llicència. Junt amb la tele de Carrascosa, que disposa de tres mesos per deixar d’emetre, un altre gran perdedor ha estat el grup Prisa. La seua cadena de televisions locals, Localia, només ha obtingut un dels quatre canals que demanava, el d’Ontinyent. A més a més, haurà de deixar els canals que actualment té a València, Alacant, Elx i Castelló.

El diari El Mundo també ha eixit beneficiat: el seu grup Unedisa s’emporta tres llicències: Benidorm, València i Castelló.

L’editora del diari Levante i Información, Prensa Valencia i Prensa Alicantina, totes dues propietat de Prensa Ibérica, han aconseguit dues llicències a Alacant i València.

Canal 37, l’emisora vinculada a l’exdirectora de TVV, Vea Reig, que va protagonitzar recentment un episodi de censura al valencià, ha estat premiada amb dos emisores a Alcoi i Alacant, respectivament.

Televisión de Castellón, denunciada constantment per les seues proclames franquistes i assetjar els moviments socials de Castelló, ha obtingut una llicència a Castelló i una altra a Morella.

L´AVANÇ

LEVANTE-EMV

EL PAIS

INFORMACION

DIARI PARLEM

Fer un comentari

Necessiteu estar identificats per a poder comentar.

Funcionant amb WordPress