Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si tè foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

29 novembre 2005

EU FA UNA CRIDA A LA MOBILITZACIÓ EN CASTELLÓ, PER UNA REFORMA DE LA LOE CAP A POSICIONAMENTS PROGRESSISTES

Classificat com a: Notícies — Castelló @ 12:54 pm

EU FA UNA CRIDA A LA MOBILITZACIÓ EN CASTELLÓ, PER UNA REFORMA DE LA LOE CAP A POSICIONAMENTS PROGRESSISTES

Esquerra Unida va exposar ahir a Castelló les principals crítiques des de l’esquerra a la LOE, i va animar a tota la gent progressista ha eixir al carrer com a resposta de les manifestacions ultra catòliques contra la LOE.
En un concurrida xerrada debat oferida ahir a la sala d’Actes de la Plaça les Aules, la responsable de l’àrea d’ensenyament d’EU, Maria Angeles Martínez, i el diputat autonòmic d’EU-Verds-l’Entesa, Ramon Cardona, va defensar la necessitat de reorientar la LOE cap a posicionaments progressistes i raonables.

Ramon Cardona va afirmar que “ Des d’EU considerem que els ultraconservadors en les seues manifestacions i actes de pressió contra la LOE, volen una defensa d’uns privilegis inconstitucionals, imposar als altres la seua manera de vore la vida i l’educció ,crear una xarxa d’ensenyament per als privilegiats i un altra per a la resta, atemptant contra l’estat laic i contra la igualtat de tots i totes”
Segons Cardona, EU es mobilitzarà junt a totes les associacions que aposten per una escola pública i de qualitat, i laica, ja que la Constitució defensa els drets de tots a que no se’n impose un adoctrinament, i a que no s’ens obligue a passar per una visiió religiosa i conservadora de la societat i l’educació. Ha recordat que en Castelló ja s’ha posat en marxa una Plataforma per un esenyament de qualitat i laïc, i que el proper dimecres 14 de desembre , s’ha previst una concetració a les 19 hores a la Plaça de Maria Agustina de Castelló

El diputat de l’Entesa ha afirmat que canviar la LOE, dotar-la d’una llei de finançament, donar participació a les mares i pares i al professorat, però les reformes calen fer-les en sentit progressista, i no cap arrere cap al nacionalcatolicisme.

La responsable d’Educació d’EU, María Ángeles Martínez, expressà la seua preocupació per “el caire que està prenent la tramitació del projecte de Llei Orgànica de l’Educació (LOE) i ha manifestat que “ha arribat el moment que els defensors de l’escola pública isquen al carrer, perquè El Govern no es plegue als privilegis i a les pressions de la dreta política i social, pressions que en última instància només responen a interessos de la patronal de l’ensenyança privada catòlica que continua exigint més i més finançament públic per a mantindre els seus privilegis a l’hora de seleccionar el seu alumnat, mantindre el seu negoci i continuar imposant el seu ideari confessional. Ens fa la sensació que el PSOE li vol seguir el joc a l’Església i a la dreta i no ens pareix raonable”.

Respecte a les mesures a adoptar, Martínez va assenyalar que Esquerra Unida “està ja treballant amb la resta d’organitzacions que defenen l’escola pública i laica elaborant un calendari de mobilitzacions perquè la llei mantinga els aspectes més progressistes i s’accepten les esmenes que contribuïsquen a corregir aspectes i carències importants sobre els quals el nostre grup ha insistit reiteradament i que es plasmen en les 175 esmenes presentades pel nostre grup parlamentari”.

Respecte als aspectes de la LOE modificats en el document Compromisos amb l’estabilitat del sistema educatiu, Martínez va afirmar que “descafeïnen quan no atempten directament contra els principis bàsics del model educatiu”, i va citar entre altres:
- S’intenta recuperar els itineraris de la LOCE nomenant-los eufemísticament “vies formatives.
- S’obri la possibilitat de separar de la via ordinària de l’educació obligatòria (AIXÒ) alumnes i alumnes sense haver complit l’edat reglamentària, 16 anys.
- Es col•loca en el mateix pla, com el cap a la LOCE, el dret universal a l’educació (article 27 de la Constitució Espanyola) amb la llibertat d’elecció de centre que no és un principi constitucional i que ha de respectar-se sempre que no atempte contra l’aplicació d’idèntics criteris d’escolarització per a centres públics i privats. En la línia de matriculació s’al•ludix a la “presentació de les sol•licituds en els centres”. Molt ens temem que esta siga la forma de tranquil•litzar al PP i els seus aliats respecte a què els centres privats concertats podran continuar seleccionant l’alumnat.
- S’insisteix en la “selecció” del director amb els criteris de la LOCE renunciant a la seua elecció democràtica, criteri que no obstant el PSOE va defendre quan estava en l’oposició.
Recupera el criteri del PP que no es puga passar de curs amb més de 2 assignatures, establint ? Una prova extraordinària prèvia a la decisió de promoció de curs. Esta mesura, a més, atenta clarament contra l’autonomia pedagògica.
- I finalment al referir-se al finançament s’al•ludix a “compromís de finançament educatiu compartit” “equiparació progressiva” a la mitjana de UE, però sense concretar terminis alguns ni quantitats. Situació que s’allunya de fixar una referència econòmica en termes del PIB, un calendari d’aplicació del gasto, un procediment per al cofinançament entre l’Estat i les comunitats autònomes, i la dotació en els PGE d’un fons específic de compensació, per a corregir les desigualtats amb què es presta el servici educatiu en les diferents comunitats autònomes.

CONCENTRACIÓ
PER UNA ESCOLA PÚBLICA, VALENCIANA, DEMOCRÀTICA,
LAICA I DE QUALITAT

DIMECRES 14 DESEMBRE 19,00 H
PLAÇA Mª AGUSTINA (CASTELLÓ)

convoquen Federació Escola Valenciana, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica del País Valencià, STEPV-Iv, CGT, Sindicat d’Estudiants, BEA, Coordinadora d’Estudiants dels Països Catalans, EUPV, Bloc, PCPV, ERPV, Valencians pel Canvi.

Fer un comentari

Necessiteu estar identificats per a poder comentar.

Funcionant amb WordPress