Normes per editar notícies: estar en valencià, tenir els titulars en minúscules, si tè foto, que el text visible a ser possible no la ultrapasse i tenir un aspecte general acurat. Tota notícia que no complesca les normes podrà ser esborrada.

29 setembre 2005

EL GOVERN ES COMPROMET AMB EU EN INVESTIGAR A FONS L’AEROPORT I NO DESCARTA UNA NOVA DECLARACIÓ D’IMPACTE AMBIENTAL.

Classificat com a: Notícies — Castelló @ 5:13 pm

bu fotografia de les voladuresEL GOVERN ES COMPROMET AMB EU EN INVESTIGAR A FONS L’AEROPORT I NO DESCARTA UNA NOVA DECLARACIÓ D’IMPACTE AMBIENTAL.

En la Comissió de Medi Ambient d’avui al Congrés dels diputats, s’ha tractat la primera de les tres proposicions no de Llei presentades per la diputada d’Esquerra Unida-l’Entesa, Isaura Navarro, demanant la paralització dels permisos de l’aeroport de Castelló, i demanant l’elaboració d’un nou estudi d’impacte ambiental.
En aquesta primera PNL, la qual adjuntem a aquesta nota com a pdf, ha patit una esmena de modificació per part del PSOE :
ENMIENDA: DE MODIFICACIÓN
Se propone la siguiente redacción alternativa.

“EL CONGRESO DE LOS DIPUTADOS INSTA AL GOBIERNO, A QUE DE CONFORMIDAD CON LAS ACTUACIONES EMPRENDIDAS DE PARALIZACIÓN DE LAS OBRAS Y DE REVISIÓN DE LOS CORRESPONDIENTES PERMISOS Y AUTORIZACIONES CONCEDIDAS, PROCEDA A DICTAMINAR, TRAS LA APERTURA DE LA INFORMACIÓN RESERVADA QUE HA SIDO ABIERTA AL RESPECTO, LOS POSIBLES INCUMPLIMIENTOS AMBIENTALES QUE SE DERIVAN Y EN SU CASO REALIZAR UNA NUEVA DECLARACIÓN DE IMPACTO AMBIENTAL SI EL ORGANO PROMOTOR ASÍ LO CONSIDERA”

Per tant, la modificació inclosa pel PSOE segons ha defès el grup de govern, reconeix que s’encetaran accions de paralització i revisió de tots els permisos i autoritzacions concedits, per si després de l’estudi de les informacions, dictaminar si s’ha incomplert o no la Declaració d’Impacte ambiental. En cas de vore que s’han vulnerat la DIA es paralitzarien definitivament el projecte fins ser corregit, en cas negatiu es procediria a demanar-li a Diputació Provincial l’elaboració d’una nova DIA.
L’ambigüitat del text de l’esmena del PSOE és massa ampla per prendre mesures efectives, tot i la paraula del grup socialista al respecte. EU demanava, davant les dades evidents i contrastades negatives a l’aeroport, que es retiraren immediatament els permisos i es demanara una nova Declaració d’Impacte Ambiental.
En la seua intervenció, la diputada d’EU-l’Entesa ha recordat com des de l’inici del projecte , aquest ha estat plagat d’errors molts preocupants, que posen seriosos dubtes sobre la viabilitat tècnica i la seguretat dels vols d’aquestes instal•lacions. Navarro ha destacat que les dades climatològiques emprades per a fer el primer estudi d’Impacte Ambiental eren d’estacions molt apartades de la pista d’aterratge ( Sant Mateu i Almassora), mentre existeixen dades d’una estació molt propera a les Coves de Vinromà que demostren que la comarca suporta vents que impedeixen el funcionament de les pistes més d’un 33% dels dies a l’any.
Navarro ha aportat les dades, així com ha recordat d’altres com les boires constants, els advertiment de prestigiosos pilots, o el propi estudi del professor Quereda de la UJI, el qual demana una nova orientació de la pista, ja que la proposada per la Diputació era inviable.
La diputada ecosocialista ha criticat també el fet de que s’estiguen duent a terme obres fora de la zona objecte “ tot l’entorn de la zona de l’ermita de Santa Bàrbara, la qual ha estat arrassada, no comptava amb cap estudi d’impacte ambiental, per tant, bona part de les obres estan fora de la llei”.
Navarro també ha destacat que les obres es van començar sense el Pla Director, un altra de les il•legalitats.
Un altre aspecte destacat ha estat la manca d’un pla de viabilitat de les instal•lacions.
La diputada d’EU ha vingut defensant l’elaboració d’una nova Declaració d’Impacte Ambiental, per la gravetat que suposa estar davant unes instal•lacions que poden posar en risc al seguretat dels vols, i per tant, dels viatger.
Navarro ha recordat que l’orientació de la pista ha estat un capficament del PP castellonenc; ja que l’orientació obvia que demanava la pròpia UJI, entraria dins dels cascs urbans de Vilanova i Cabanes, i deixaria d’afectar als terrenys propietat del vicepresident de la Diputació de Castelló, Francisco Martínez.
Des d’EU s’ha afirmat que aquesta primera mesura es vorà continuada amb d’altres per aconseguir definitivament la paralització de les obres de l’aeroport i la redacció d’un nou Estudi d’Impacte Ambiental, objectiu i desinteressat ( tot el contrari que l’actual). S’ha lamentat no obstant, la laxitud del PSOE en dur a terme mesures efectives al respecte

El PP ha intentat impedir que es tractara el temà, però la majoria dels grups han acceptat la votació, i s’han obtés 22 vots a favor, 0 anstencions i 0 vots en contra, i el PP no ha votat.
Per tant, el govern investigarà a fons l’aeroport.

Avui també s’ha tractat un altra PNL referent al Parc Litoral, per recuperar el projecte originari, la qual ha obtés unanimitat en la Comissió de Medi Ambient. Isaura Navarro ha recordat com ja per gestions d’EU ( per l’eurodiputat Willy Meyer la Comissió Europea està estudiant el possible malversament de fons FEDER per part de l’ajuntament, per haver modificat el projecte originari que era el condicionament de la platja del pinar com a bosc mediterrani amb la recuperació del sistema dunar, “ la lluita veïnal, i el suport que li estem donant, està donant els seus fruits, i esperem que el Govern Central assumisca que si continuen les obres transformant parc litoral en un macro aparcament de ciment, el que està perillant són els propis fons europeus”

Fer un comentari

Necessiteu estar identificats per a poder comentar.

Funcionant amb WordPress