Cardona (Entesa) : “Blasco és un cínic al catalogar L’Ullal de Miravet com a cova protegida i permetre al mateix temps el vial”
FOTO: Ullal de Miravet en temporada de pluges intenses.
——————————
CARDONA “ BLASCO ÉS UN CÍNIC AL CATALOGAR L’ULLAL DE MIRAVET COM COVA PROTEGIDA I PERMETRE AL MATEIX TEMPS EL VIAL”
El diputat autonòmic d’Esquerra Unida-Verds-l’Entesa, Ramon Cardona, ha afirmat aquest matí, que l’anunci fet sobre la inclusió de l’Ullal de Miravet en el catàleg de Coves Protegides per la Conselleria de Territori i Habitatge, és un acte de cinisme sense precedents.
Cardona ha recordat que tot el fràgil ecosistema de l’ullal, amb espècies úniques en el món, moltes encara per estudiar, ha estat un dels principals fronts de batalla contra el vial Cabanes-Marina d’Or “ l’impacte d’aquest vial en la cova era grandíssim, i podia fer desparèixer tota la fauma cavernícola existent, tal i com apuntaven els propis ecotoxicolegs. L’obcecació de la pròpia Conselleria de Blasco en tirar endavant en el vial, per motius purament immobiali especuladors, com s’ha vist després en l’aprovació del PAI Mundo Ilusión, va fer obviar i menysprear aquesta cavitat. Ara, de manera cínica, la inclouen en un catàleg com cova protegida, però sense que s’anuncie en cap moment mesura alguna de protecció, no només la seua estructura, sinó tot el que conté, greument amenaçada per la construcció del vial”
Per a Cardona, els famosos catàlegs de la Conselleria, només ténen intenció marcadament propagandística, i com a justificació per fer i desfer respecte al patrimoni natural d’acord amb els interessos urbanistes “ Blasco és el millor defensor de la destrucció del territori, i es camufla darrere de cortines de fum com són aquests catàlegs”.
El diputat ecosocialista ha recordat com per exemple la creació del Catàleg de Zones Humides de la CV, va servir per fer un llistat arbitrari d’aquelles zones humides no amenaçades per projectes urbanístics, mentre que es van deixar fora altres conscientment, i es van negar a inclore´-les quan es va al•legar al respecte “ es van negar a catalogar com a zona humida l’albufera d’Orpesa, i després, l’excusa per permetre els aterraments o l’avinguda de Barcelona va estar justament el fet que no estava en el cataleg fet per ells mateixos”.
Cardona ha afirmat que aquest catàleg sembla fer-se com un testament vital, un fitxer on la gent puga conèixer en un futur en paper les coves de gran valor, donat que aquelles que es troben en el camí de l’especulació immobialiaria, hauran desaparegut “ si es fa un catàleg i no es prenen cap mesures per la seua protecció, és com escriure l’epitafi de les mateixes”
El diputat de l’Entesa ha recordat que la cova forma part de tot un complicat sistema kàrstic, que transcorre baix el vial Cabanes-Marina d’OR, i que la única manera de salvar el valuosíssim ecosistema es aturar els obres al punt que estan ara; a les portes d’entrar en les valls de Miravet, i desviar la resta per l’opció Nord, que faria compatible el boom immobiari de Mundo Ilusión i la seua conexió amb l’aeroport, i salvaria les coves que Blasco ara diu que ha d’estar protegides”,








